11 lutego br.,
podczas 4 Design Days, spółka Echo Investment zaprezentowała nową nazwę swojej
katowickiej inwestycji handlowej. Galeria Libero - tak brzmi oficjalna nazwa
obiektu, który powstanie u zbiegu ul. Kościuszki i Kolejowej
„Nowa nazwa jest
odzwierciedleniem wartości, na których budujemy wizerunek marki. Centrum
handlowe w Katowicach będzie obiektem nowoczesnym i zawsze na czasie,
promującym takie wartości jak innowacyjność, radość, przynależność do grupy. Będzie
to nowa przestrzeń publiczna pozytywnie wpływająca na otoczenie, zgodna z
trendami ekologii i zrównoważonego rozwoju. Miejsce prospołeczne, przeznaczone
dla osób dbających o poprawę jakości życia i właściwie rozumiejących pojęcie
„life style”. Filarami nowej nazwy są walory naszej inwestycji, wynikające
z jej funkcji i oferty, dlatego kładziemy nacisk na komfort, różnorodność,
kompleksowość, swobodę. Stąd nazwa Libero, która w języku łacińskim i esperanto
oznacza wolny, wolność. Libero to wreszcie bezpośrednie nawiązanie do dzielnicy
Ligota, której nazwa oznacza również wolność” - mówi Katarzyna Porębska,
manager ds. marketingu w Dziale Centrów Handlowych Echo Investment.
Galeria
Libero ma się wyróżniać trzema głównymi cechami: różnorodną ofertą, komfortem, przyjaznością
oraz architekturą.
„Zdajemy
sobie sprawę, że dzisiejsi konsumenci klienci galerii handlowej oczekują
znacznie więcej niż tylko możliwości zaspokojenia podstawowych potrzeb
zakupowych. Chcą lepiej zagospodarowanej przestrzeni i lepiej zagospodarowanego
czasu. I coraz większe znaczenie ma nie to, co mogą kupić, ale w jakim stylu,
otoczeniu czy atmosferze, a także z jakich funkcji dodatkowych mogą skorzystać.
Dlatego w naszym projekcie postawiliśmy na ofertę rozrywkową, w tym m.in. na
najnowocześniejsze kino, klub fitness, rozbudowaną
strefę zabaw dla dzieci. W ten sposób tworzymy w jednym miejscu najlepszą
ofertę rozrywkowo-sportową na Górnym Śląsku. Wyróżnikiem będzie także oferta
gastronomiczna - restauracje z dostępem do zewnętrznego tarasu i liczne
kawiarnie rozlokowane na terenie całej galerii.” - mówi Tomasz Domoń, kierownik zespołu komercjalizacji w Dziale Centrów
Handlowych Echo Investment.
Autorem
projektu Galerii Libero jest pracownia MOFO Architekci. „Dla nas architektura
jest uważnym kształtowaniem przestrzeni
. Naszą ideą nie jest tylko wypełnianie
obszarów wskazanych przez klienta oraz przez uwarunkowania planistyczne.
Mamy nadzieję, ze przestrzeń wykreowana przez Galerię Libero, będzie wywoływała
poczucie stosownego wykorzystania, uporządkuje tą przestrzeń i nada jej nowego
charakteru wielkomiejskości i szlachetności.” – mówi Paweł Zieliński, architekt i prezes MOFO Architekci.
Spółka
Echo Investment na początku roku zorganizowała konkurs architektoniczny na
zagospodarowanie placu przed Galerią Libero. Pierwsze propozycje poznamy w
połowie lutego, a konkurs rozstrzygniemy zostanie pod koniec miesiąca.
Galeria Libero powstanie na działce o
powierzchni 54 000 mkw. Obiekt będzie oferował 42 000 mkw. powierzchni
handlowej i rozrywkowej rozlokowanej na 3 poziomach. Program galerii oprócz
sklepów i punktów usługowych najbardziej znanych sieci i supermarketu, zakłada
także bardzo rozbudowana ofertę rozrywkowo-gastronomiczną, na którą złoży się
m.in. 7-salowe kino, klub bilardowy, strefa zabaw dla dzieci, korty do squasha
i badmintona, restauracje z tarasami. Obiekt realizowany będzie przy ul.
Tadeusza Kościuszki - jednej z najważniejszych arterii komunikacyjnych miasta,
trasie, którą przejeżdża nawet 15 tys. samochodów na godzinę
My Mieszkańcy Ligoty tego nie chcemy.
OdpowiedzUsuń